Συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ για την διατήρηση της ειρήνης και της ασφάλειας στην Ουκρανία

Ιούν 22, 2026 | Νέα

Κατά τη σημερινή ενημέρωση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ για την Ουκρανία, η Μόνιμη Αντιπρόσωπος της Ελλάδας:

↪️ Καταδίκασε τις ρωσικές επιθέσεις της 14ης Ιουνίου εναντίον ουκρανικών πόλεων, καθώς και κάθε επίθεση εναντίον αμάχων και πολιτικών στόχων, όπου και αν συμβαίνουν, και ζήτησε τον πλήρη σεβασμό του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου και του διεθνούς δικαίου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

↪️ Συνταχθηκε με την UNESCO στην καταδίκη της επίθεσης κατά του ορθόδοξου Μοναστηριού «Κίεβο-Πετσέρσκ Λαύρα» καθώς και κάθε επίθεσης κατά πολιτιστικών αγαθών και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

↪️ Υπογράμμισε ότι αυτός ο παρατεταμένος πόλεμος πρέπει να τερματιστεί μέσω μιας διαπραγματευτικής λύσης που θα οδηγήσει σε μια δίκαιη και διαρκή ειρήνη, βασισμένη στο διεθνές δίκαιο, στον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και στις αρχές της κυριαρχίας, της ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητας όλων των κρατών.

↪️ Τόνισε ότι δεν μπορεί να επιτευχθεί ειρήνη στην Ουκρανία χωρίς τη συμμετοχή της ίδιας της Ουκρανίας και ότι η Ευρώπη πρέπει να συμμετέχει ενεργά σε οποιεσδήποτε μελλοντικές ρυθμίσεις σχετικά με ισχυρές εγγυήσεις ασφάλειας, καθώς και σε μια τελική ειρηνευτική συμφωνία που θα αποτρέπει την επανάληψη του πολέμου και θα εξασφαλίζει ένα κυρίαρχο, ανεξάρτητο και δημοκρατικό μέλλον για την Ουκρανία.

Διαβάστε την παρέμβαση εδώ

Παρακολουθείστε την παρέμβαση εδώ